ZBOR (FLYING)

....pe la "PROLEGOMENE", să afli cu cine ai de-a face,...te poţi opri puţin pe la "Taifasu'"...dacă crezi că merită...sau pe la "TECH&SCI"...sau poate pe la NEcuvinte...

joi, ianuarie 06, 2005

Blog in limba română vs. blog în limba engleza!

Încerc şi eu să-mi fac loc în Blogosfera românească şi în ceea ce numesc eu "blogonaţiune" (o alta temă) pe care aş defini-o ca şi comunitatea bloggerilor. Vizitând mai multe bloguri ale unor autori de sorginte română am constatat existenţa următoarelor modalităţi de postare:
a.) bloguri în limba română ( Gabrielia, Florin Lăzărescu , Lista lui Filip);
b.) bloguri structurate în limba engleză şi limba română, eventual încă o limbă (Gabriel Radic)
c.) bloguri bilingve pentru ţara bilingvă în care trăiesc (Ni.Vu_Ni.Connu)
d.) bloguri în limba engleză (Perform Your Magic! , oclipa )
e.) bloguri în tocăniţă, adică amestec de limbă română şi engleză (nenominalizate, dar există!)

Ei ! Acum ce fac?! Cum să pun problema, fără să supăr pe nimeni?
Deci, cine în ce limbă produce în blogosfera care este nominalizată românească şi mai ales dacă ne mândrim că există o blogosferă românească!
Am dovezile mele că nu sunt naţionalist!
Nu judec pe nimeni! Departe de mine acest gând!
Încerc să aflu ceea ce este bine, ceea ce este normal, ceea ce este corect.
Deci, haideţi şi mă ajutaţi cu răspunsuri la următoarele întrebări:

1. Blogosfera românească este sau nu cea care scrie în limba română?
2. Blogosfera românească e cea care are autori români?
3. Orice român, de oriunde, poate şi trebuie să ştie cât mai multe limbi. Când scriem în limba engleză şi când scriem în limba română?
4. Un blog trebuie să aibă segment ţintă sau nu?
5. Imaginaţi-vă că daţi de un blog, de exemplu, cu titlul Mămăliguţa (din blogosfera romînească, autor Costică Ţăranu), iar când îl deschideţi postările sunt în limba engleză. Cum aţi reacţiona? La ce v-aţi aştepta?

Doresc să aflu ce este bine pentru blogul meu şi nu numai.......


|

1 Comments:

At 1:26 a.m., Anonymous Anonim said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » »

 

Trimiteți un comentariu

<< Home